Op naar Zuid-Laos...

22 mei 2008 - Vientiane, Laos

Het is alweer een weekje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Dit is ook niet zonder reden, ik heb het namelijk vrij druk gehad.

Vanuit het grensplaatsje Huay Xai (het plaatsje van de Gibbon Experience, overigens ik heb wat mooi video's erop gezet daarvan, zeker de moeite waard!) heb ik de slow boat gepakt naar Luang Prabang, een stad die op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat. Dit betekent o.a. dat er niet hoger dan 1 verdieping gebouwd mag worden. De trip duurde 2 dagen en ik heb overnacht in een heel klein dorpje aan de Mekong. Ze leefden hier duidelijk alleen maar van de toeristen die iedere dag hier noodgedwongen moeten stoppen om de volgende dag weer op de boot te springen.

Op deze boot heb ik wat Engelsen en 2 Nederlanders leren kennen waarmee ik de daaropvolgende dagen verder ben gegaan. Luang Prabang is heel relaxt en gemoedelijk en je kunt er makkelijk een week verblijven. Hier werd ik ook weer herenigd met Arjan en we zijn o.a. naar 2 mooie watervallen geweest, maar vooral lekker in Luang Prabang zelf gebleven.

Eergister hebben Arjan en ik samen met 2 Engelse meisjes de bus naar Vang Vieng gepakt (richting zuiden). Iedereen maar dan ook echt iedereen doet hier de tubing. Met een opblaasbare band van het water en onderweg overladen worden door barretjes vol met backpackers. Eigenlijk heel westers, wel beetje jammer, maar toch ook een ervaring op zich.

Hier zijn we maar 1 volle dag gebleven en vandaag zij we verder naar het zuiden afgereisd naar de hoofdstad van Laos, Vientiane. Een hele drukke ongezellige stad eigenlijk, beetje te vergelijken met Bangkok. We hebben maar een fiets gehuurd om wat van de stad te zien.

Het plan is om morgen alweer verder te reizen naar Centraal Laos, om precies te zijn Tha Kaek. Hier willen we een auto gaan huren en daar een 3 of 4 daagse rondtrip gaan doen. Maar dat zal lastig worden, het zal gewoon een 110 cc scootertje worden...

P.S.: Hebben jullie gisteren ook onze van der Sar zien schitteren? Geweldig, maar wel heel laat (4 uur 's nachts)

Foto’s

2 Reacties

  1. cor:
    26 mei 2008
    eej stien!

    errug gaaf om weer te zien die gibbon experience, vooral met jouw blije hoofd. :P
    geniet er nog van de laatste weekjes! Tot in juni

    gr
  2. tante riny:
    9 juni 2008
    hallo stijn, ik geloof dat er iets mis is gegaan met de mail.
    maar kerel wat kun jij verhalen schrijven.
    het is prachtig wat jij allemaal beleefd.
    binnenkort zien we je weer.
    geniet er nog maar lekker van.
    doe arjan en zijn ouders ( als ze er ook nog bij zijn) de groeten en dan tot gauw.
    oom sjang en tante riny.