The Loop, centraal Laos

28 mei 2008 - Pakxe, Laos

Daar zijn we alweer. Om het een beetje gemakkelijk te maken, hebben wij even een bericht getypt wat we op beide sites zetten. Wij hebben de afgelopen vier daagjes een keer een andere route genomen dan de gemiddelde backpacker in Laos. Eigenlijk wilden we een auto huren, maar de mensen hier laten het niet toe om je in hun auto te laten rijden, en dus moesten we het op de scooter doen (circa 500 km). Wat meteen opviel is dat alle kinderen naar je zwaaien (ze zien blijkbaar niet zo vaak blanke mensen), je voelt je echt net de koningin. Ook lopen er constant beesten over straat, die vaak weigeren aan de kant te gaan. Zo had Stijn de eerste dag al bijna een kip onder zijn voorwiel zitten (die hij stijlvol wist te ontwijken), maar ook honden, katten, buffels (met van die grote hoorns), koeien, geiten lopen over straat.

We hebben in die vier dagen onder andere veel grotten gezien. Voor de eerste grot (dag 1) moesten we een riviertje oversteken en we zijn er beide voorover (head first) in gevallen (we dachten wel even er over heen te kunnen springen). Dat was dus een mooi, en vooral nat, begin haha. Ook zijn we in een grot geweest die pas in 2004 ontdekt is en vol stond met 229 buddha beeldjes, heel apart. Een andere, de grootste grot, was 7 km(!!) lang en soms wel 100 meter hoog en breed. Echt heel indrukwekkend, maar helaas is foto's maken in het pikkedonker onmogelijk. Door vier dagen rond te cruisen op de scooter, zijn we echt onder de mensen hier gekomen (we hebben dus Laos geleefd ipv gezien), hebben we kunnen zien hoe primitief ze nog leven (de tijd staat hier echt nog stil) en hoe ontzettend mooi het landschap is (wat nog steeds ontdekt moet worden door de echte toeristen). Hierdoor kunnen we wel zeggen dat dit een van de hoogtepunten van onze reis is tot nu toe. Op dit moment zitten we in zuid Laos (in Pakse) en zullen we over 4 daagjes naar Cambodja vertrekken. We houden jullie op de hoogte (de foto's van deze loop zullen nog volgen)!!

Foto’s

1 Reactie

  1. Hardy:
    2 juni 2008
    Gave foto en video update!! Zie jullie deze maand weer.